« پایتخت فرهنگی جهان اسلام »

اصفهان ٬ جان جهان! پایتخت فرهنگی جهان اسلام...

« پایتخت فرهنگی جهان اسلام »

اصفهان ٬ جان جهان! پایتخت فرهنگی جهان اسلام...

.:‌ مدرسه باباقاسم۱ :.

مدرسه بابا قاسم که آن را مدرسه امامیه نیز می ‌نامند بنای زیبایی است که حیاطی در وسط و چهار ایوان و اطاق‌هایی که حجرات طلاب بوده است در اطراف دارد. ساختمان این مدرسه که از قدیمی ‌ترین مدارس موجود طلبه نشین اصفهان است دو طبقه می باشد و در طبقه دوم حجراتی دارد. نمای خارجی صحن و ایوان‌های بزرگ و کوچک مدرسه با کاشی ‌های مخصوص این دوره که از جهت لعاب کاشی از نوع مخصوصی است و نظیر آن فقط در محراب صفه عمر در مسجد جمعه دیده می ‌شود، تزیین شده است. ایوان‌های بزرگ و کوچک این مسجد دارای مقرنس‌های کاشی کاری می باشد که بعضی از آن‌ها جنبه تزییناتی دارد و بعضی دیگر با خطوط بنایی و کوفی و ثلث تزیین شده است.

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
بهار سه‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:40 ب.ظ http://www.baharaneh.persianblog.com

سلام دوست عزیز..........وبلاگت فوق العاده جالبه و جای تقدیر داره که از نصف جهان اطلاعات کاملی به دیگران میدهی.
متاسفم که دیر با وبلاگت آشنا شدم. اما وظیفه خودم میدونستم از اینکه بهم سر زدی تشکر کنم.
آرزویم برای شما موفقیت و شادکامی در تمام مراحل زندگیست.
یا حق!

آرش چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:12 ب.ظ http://erekhshe.persianblog.com

سلام...
از اصفهان می نویسید.زیباست...
شهر زیبایی دارید...
بخ وبلاگ من هم بیا به خصوص الآن که باید نشان دهی که یک ایرانی واقعی هستی...
منتظرت هستم...
تا بعد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد